BBM3410/18- Tugasan 10 Gambar Kampung

Sebelum kami balik bercuti, Prof sudah amanahkan kami dengan satu tugasan untuk diselesaikan sepanjang minggu tersebut. Tugasan itu adalah untuk mengambil 10 gambar yang menunjukkkan kami di kampung masing-masing dan muatnaik gambar-gambar tersebut dalam laman Instagram.

10 gambar! Bukan 1. Mulalah pusing kepala saya mana nak dapat 10 gambar kampung padahal kampung saya ada kat bandar!

Tapi lepas tu, teringat kata-kata Prof 'mana-mana gambar je.' Jadi saya pun pergilah berjalan jalan di bandar georgetown dengan abang saya yang masih bermain Pokemon Go pada hujung minggu untuk mengambil gambar.

Sebagai orang Penang saya cukup kagum dengan usaha kerajaan dalam pemeliharaan bangunan bangunan bersejarah. Ternyata berjalan-jalan di sekitar bandar georgetown sambil mengambil gambar adalah suatu pengamalan yang seronok! ( saya tidak pernah berjalan kaki mengelilingi bangunan-bangunan bersejarah tersebut selama ini).











Comments

Popular posts from this blog

BBM3410/18: Facebook Pula Kena Ceroboh

BBM3410/18: Video Tanpa Wajah

BBM3410/18- Pengambilan Video Muzik, MENCABAR!